Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×

Witamy na pokładzie Allegro Charytatywni.
Rozgość się u nas i czuj jak u siebie.
Dziś będę Twoim przewodnikiem, opowiem
co tu robimy i jak efektywnie pomagać
wykorzystując możliwości serwisu.
No, to ruszamy!

1

Kim jesteśmy


w liczbach

Od początku swojej działalności, w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, Allegro angażuje się w pomoc Fundacjom i Organizacjom Pożytku Publicznego. Inwestujemy w społeczności i udowadniamy, że technologia może rozwiązywać ludzkie problemy.


Allegro organizuje licytacje charytatywne od momentu powstania firmy w 1999 roku. W 2014 zdecydowaliśmy się stworzyć osobny serwis o nazwie Charytatywni Allegro. Skorzystało z niego do tej pory ponad 390 organizacji pożytku publicznego, które zebrały łącznie ponad 44 mln złotych. Zasady działania platformy są proste. Każdy aktywny użytkownik może wystawić swoje przedmioty na aukcje, wybrać cel i pomóc. Nie pobieramy żadnych opłat ani prowizji, a całkowity dochód ze wszystkich aukcji przekazywany jest na konto ich organizatora.

2


3

Jak zorganizować dobrą zbiórkę


1. Cel zbiórki

  • pokaż, że to, na co zbierasz pieniądze, jest istotne
  • maksymalnie sprecyzuj, na co potrzebne są środki ze zbiórki (np. remont oddziału noworodkowego, sprzęt rehabilitacyjny dla Adasia, itp.)
  • opowiedz historię, która poruszy serca
  • zawrzyj call to action: pomóż, włącz się, uratuj,...

2. Pozyskanie
ambasadorów

  • partnerzy
  • influencerzy
  • media

Ambasadorzy to ludzie, którzy będą cię wspierać. Mogą pomóc zarówno w sprawach organizacyjnych, jak i w nagłośnieniu tego, że ktoś potrzebuje pomocy i organizujesz aukcje, które pomogą zgromadzić pieniądze na konkretny cel.

4

3. Pozyskanie atrakcyjnych
przedmiotów na licytacje

  • jeśli ktoś podarował Ci wyjątkowy przedmiot na licytację, opowiedz jego wyjątkową historię. Zobacz przykład TUTAJ

4. Opowiedz światu o swojej akcji i zachęć do pomocy!

  • social media (facebook, instagram, twitter, …)
  • informacja prasowa i media relations
  • fora, społeczności, kanały własne i inne

5. Działaj na charytatywni.allegro.pl

Pamiętaj, że sprzedawać możesz tylko
ze zwykłego konta allegro (nie konta OPP)
zarejestrowanego na osobę prywatną lub firmę.
Jeśli nigdy nic nie sprzedawałeś/ kupowałeś
na allegro, zarejestruj nowe konto

5

Korzystaj mądrze

Nasze rady

Warto zaczynać licytację od 1 zł. Dzięki temu dajesz możliwość dynamicznego rozwoju aukcji.

Optymalny czas aukcji to ok.10 dni

Promuj swoje aukcje w social media

Jeśli jesteś równocześnie sprzedającym i wystawiasz aukcje z zyskiem na swój cel zbiórki,
dodaj podziękowania dla kupujących.
Jest to słowna lub graficzna forma wyrażenia wdzięczności dla osób, które kupiły od Ciebie przedmioty.

6

Jak

angażuje się w pomoc OPP


Pomagamy stworzyć dedykowane miejsce do komunikacji:
Landing Page


Pomagamy wypromować akcję w przestrzeniach reklamowych charytatywni.allegro i allegro.pl


Dbamy o satysfakcję klientów: przygotowujemy i wysyłamy dla nich podziękowania za udział
w akcji


organizujemy możliwość zbiórki do Wirtualnej Puszki (możliwość zakupu cegiełek za 5, 10, 20, 50 lub 100 zł)


Uruchamiamy możliwość wpłat bezpośrednich na konto akcji

7

Fundacja Śląskie Hospicjum dla Dzieci

Budujemy Świetlikowo



Cel:

Zebranie pieniędzy na wykończenie podjazdu dla karetek i ocieplenie "Świetlikowa" - Centrum opieki dziennej i hospicjum dla nieuleczalnie chorych dzieci


Pomysł:

Pomysł na akcję powstał u woluntariusza "Świetlikowa", prywatnie pasjonata gier planszowych, który chciał pomagać poprzez zaangażowanie środowiska gamerów i organizację licytacji gier. Zaczęło się od opowiedzenia historii wyjątkowych dzieciaków-pacjentów "Świetlikowa" i apelu o włączenie się w akcję budowania dla nich drugiego domu...


Narzędzia wykorzystane do realizacji celu:


Etap I: zaangażowanie społeczności związanej z grami planszowymi:

  • apel o przesyłanie swoich gier, które będzie można zlicytować dla "Świetlikowa". Pokazanie, że pomaganie jest proste. Wystarczy drobny gest: przesłanie swojego przedmiotu lub licytowanie wystawionych gier.
  • zaangażowanie firm i wydawnictw związanych z grami. Pozyskanie atrakcyjnych przedmiotów/ doświadczeń do zlicytowania
  • zaangażowanie youtuberów zajmujących się tematyką planszówek

Etap II: pozyskanie ambasadorów do nagłośnienia akcji

  • Martyna Wojciechowska
  • Aleksander Doba
  • Mela Koteluk
  • i inni...

Efekt:


  • aż 150 gier przekazanych na licytację przez graczy i firmy
  • zbudowanie dużego zaangażowania wokół pomocy dla "Świetlikowa": 351 share'ów akcji w social media
  • rekordowa liczba sprzedanych wirtualnych cegiełek (ponad 100 sztuk)
  • 20.000 zł zebranych na rzecz Śląskiego Hospicjum dla Dzieci

Fundacja Mam Marzenie

Kolacja Marzeń



Cel:

Spełnienie kilkunastu marzeń dzieci w wieku 3-18 lat, cierpiących na choroby zagrażające ich życiu. Dostarczanie chorym dzieciom i ich rodzinom niezapomnianych wrażeń, które pozwolą choć na chwilę zapomnieć o cierpieniu, wniosą w ich życie radość, siłę do walki z chorobą i nadzieję na przyszłość.


Pomysł:

Zorganizowanie akcji polegającej na licytacjach kolacji ze znanymi osobami ze świata showbiznesu


Narzędzia wykorzystane do realizacji celu:


  • rekrutacja partnerów- restauracji, które zorganizują u siebie kolacje
  • zaproszenie do współpracy znanych osób ze świata showbiznesu, zachęcenie do wzięcia udziału w kolacji ze zwycięzcą licytacji
  • pozyskanie wsparcia komunikacyjnego gwiazd biorących udział w kolacjach oraz mediów

Efekt:


  • wypracowanie szerokiego zasięgu akcji: 18 publikacji w mediach (m.in onet.pl, wyborcza.pl i innych)
  • ponad 90 tys. wyświetleń aukcji w trakcie 2 tygodni trwania akcji
  • 120% zrealizowanego celu kwotowego w IV edycji akcji (2017 r.)

Akcja charytatywna

Książki Pana Zenona



Cel:

Zebranie środków na leczenie Pana Zenona- emeryta z Poznania, który zarabiał na leki wyprzedając na rynku książki ze swojej kolekcji.


Pomysł:

Zorganizowanie pomocy polegającej na przeniesieniu sprzedaży książek Pana Zenona do online'u i wykorzystania technologii, którą daje Allegro. Stworzenie możliwości włączenia się w inicjatywę kupowania książek i możliwości przekazania własnych przedmiotów dla osób ze wszystkich zakątków Polski.


Narzędzia wykorzystane do realizacji celu:


  • organizacja zbiórki książek, które można było osobiście przynieść lub przesłać do Allegro
  • zebranie wolontariuszy- pracowników Allegro, których zadaniem było przygotowywanie aukcji, wystawienie ich oraz obsługa logistyczna
  • zachęcanie do samodzielnego wystawiania aukcji swoich przedmiotów
  • włączenie możliwości kupna cegiełek (po zgodzie Pana Zenona) oraz robienia wpłat bezpośrednich

Efekt:


  • niemal 44 tysiące odsłon dedykowanej strony akcji
  • niemal 760 aukcji przygotowanych i obsłużonych przez 27 wolontariuszy- pracowników allegro
  • 1488 książek wystawionych przez klientów i wolontariuszy allegro na licytacje dla p. Zenona
  • ponad 30.000 zł zebrane w celu zbiórki